nieuws


9 september 2018

Internationaal congres over de vrachtwagen in Rotterdam

Kom naar de conferentie HVTT15 in Rotterdam Van 2 tot 5 oktober 2018 vindt in Rotterdam het tweejaarlijkse internationaal symposium Heavy Vehicle Transport Technology plaats. Vier dagen lang wisselen experts kennis en ervaringen uit, over de grenzen van wetenschappelijke en beleidsdisciplines heen. Is de groei van het wegvervoer in strijd met het klimaatbeleid en de [..]

31 augustus 2018

Uitnodiging bijeenkomst Logistiek010: Keynote speakers bekend!

  Op 3 oktober 2018 organiseren wij (TLN, evofenedex, De Verkeersonderneming en gemeente Rotterdam) Logistiek010+, het event voor ondernemers in de transport of logistiek in & rond Rotterdam. Dit zijn de sprekers: Judith Bokhove is sinds 5 juli 2018 wethouder Mobiliteit in Rotterdam namens GroenLinks. Voor haar is het allerbelangrijkste dat [..]

23 augustus 2018

Londen denkt over EV-only straten

Het stadsbestuur van Londen wil in het financiële district City of London straten aanwijzen waar alleen elektrische of plug-in hybride auto’s mogen komen. De al aangekondigde milieuzones, waar vanaf april volgend jaar alleen Euro 6 diesels en Euro 4 of hoger benzineauto’s mogen komen, zijn niet voldoende om de ernstige luchtvervuiling in het centrum van de stad onder controle te [..]

5 juli 2018

Uitnodiging Event Logistiek010+

  Sinds 2015 verbindt, inspireert, informeert en adviseert Logistiek010 bedrijven die een bijdrage willen leveren aan duurzame oplossingen om de leefbaarheid in Rotterdam te verbeteren. Overheid, kennisinstituten en bedrijfsleven werken hiervoor al ruim 2 jaar samen aan duurzame en slimme oplossingen die voor iedere ondernemer haalbaar zijn. Op 3 oktober 2018 [..]

2 juli 2018

PitPoint wint met FLEX EV subsidie voor innovatief snellaadplein

28 juni 2018 Het consortium FLEX EV heeft 1,9 miljoen euro subsidie ontvangen uit de subsidieregeling DKTI-Transport voor het realiseren van een innovatief snellaadplein aan de zuidkant van Rotterdam en de aanschaf van 34 voertuigen. Hier kunnen logistieke bedrijven hun voertuigen laden voor de stadsdistributie. Dit is een belangrijke stap in het realiseren van emissievrij [..]

6 juni 2018

Met de metro naar de bouwplaats

Doorgaans staat een bouwproject van dit formaat in het hart van een grote stad garant voor files en overlast. Maar een ingenieus logistiek plan zorgt dat daarvan bij het Forum in Rotterdam geen sprake is. Bevoorrading gebeurt buiten de spits om en de tweehonderd bouwvakkers komen niet met busjes maar met de metro, om verkeershinder zoveel mogelijk te [..]

25 mei 2018

Gemeente Rotterdam presenteert besparingscalculator

De Rotterdamse economie groeit. Dat is mooi! Maar met de groei van de economie stijgt ook de druk op het verkeer en de luchtkwaliteit in de stad. Via Logistiek010 maken overheid en bedrijfsleven zich samen sterk voor duurzame oplossingen die de luchtkwaliteit en de bereikbaarheid van de Rotterdamse binnenstad verbeteren. Een van de initiatieven is de brandstofcalculator. [..]

9 mei 2018

Uitnodiging expertsessie stadsdistributie

Rotterdam wil een aantrekkelijke stad zijn om te werken en te ondernemen. Daarom is het belangrijk dat er voldoende toekomstbestendige bedrijventerreinen zijn waar ondernemers, werknemers en bezoekers zich thuis voelen. Tegelijkertijd is de stad volop in ontwikkeling en wordt de ruimte schaarser. We zullen dus met elkaar moeten nadenken over het slim gebruiken van de [..]

1 mei 2018

Extra voordelen voor emissievrij vervoer in Rotterdam

Elektrische taxi’s, besloten busvervoer en vrachtwagens mogen voortaan op 19 busbanen rijden. Uitstootvrije bestel- en vrachtwagens krijgen ruimere laad- en lostijden in voetgangersgebieden. Met deze voordelen stimuleert de gemeente Rotterdam emissievrij vervoer. Ondernemers kunnen profiteren van deze voordelen door twee nieuwe ontheffingen voor hun [..]

30 april 2018

'Stadsdistibutie met schone trucks is duurzamer dan met bestelauto's

Schone vrachtauto’s moeten toegang houden tot binnensteden. Stadsdistributie met deze vrachtauto’s is namelijk duurzamer en efficiënter dan met bestelauto’s. Dat vinden de Tweede Kamer en staatssecretaris Van Veldhoven (D66) van IenW bleek vorige week bij een Kamerdebat afgelopen week. TLN en evofenedex reageren verheugd op deze conclusie van Van Veldhoven. Volgens beide [..]